Translate

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Ρεπορτάζ από την πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι στις 29 Γενάρη 2023

Notice to foreign readers:
This article is easily translatable in any language by using the auto translate button at the top of the page.

Γεια σας, αναγνώστες,
με τους λίγους που δεν φοβήθηκαν τα τερτίπια του καιρού και ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα συναντηθήκαμε την Κυριακή 29 Ιανουαρίου στον Χριστό Ραχών και πήγαμε στον Άγιο Ισίδωρο από όπου ξεκίνησε η πεζοπορία μας στην παλιά πετρόκτιστη ρύμη για το Καρκινάγρι.

Δείτε χάρτη στο Wikiloc:

Powered by Wikiloc

Στον Άγιο Ισίδωρο που βρίσκεται κάτω τις κορυφές του ορεινού όγκου της Μέλισσας ο καιρός ήταν χειμωνιάτικος με σύννεφα, ψιλόβροχο και κρύο, όμως καθώς αρχίσαμε να κατεβαίνουμε και η πορεία μας ήταν προς τη δύση, τα πράγματα έγιναν πολύ καλύτερα και το κέφι μας έφτιαξε, όταν μάλιστα είδαμε ότι το μονοπάτι που ήταν άλλοτε πολύ σημαντικός οδικός άξονας για τη δυτική Ικαρία, ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση, ενώ τα δρυοδάση που το περιβάλλουν διατηρούνται ακόμα ακμαία παρά την ερημοποίηση των βουνών μας από την ανεξέλεγκτη βόσκηση.
Σηματοδοτώντας τη διαδρομή και βγάζοντας φωτογραφίες, η πρώτη μας στάση έγινε κοντά στη μυστηριώδη μικρή κοιλάδα "Κουμαρό". Στο σημείο αυτό θυμηθήκαμε την τελευταία φορά που δουλέψαμε σε αυτή την περιοχή. Ήταν το έτος 2007 όταν με τη βοήθεια ξένων εθελοντών καλεσμένων από την Κίνηση Πολιτών Ραχών Ικαρίας είχαμε κάνει μια σοβαρή βελτιωτική παρέμβαση και με χαρά μας είδαμε τα ότι τα ίχνη της παραμένουν ακόμα σ' αυτή τη διαδρομή.
Στη συνέχεια κατηφορίζοντας ομαλά διασχίσαμε τους βράχους που περικλείουν σαν τείχη και κάνουν αθέατη την κοιλάδα του Κουμαρού, και είδαμε μπροστά μας τη θάλασσα. Όμως είχαμε ακόμα αρκετό δρόμο να διανύσουμε.
Βαδίζοντας στη ρύμη που τραβερσάρει τις απότομες πλαγιές με καλοκτισμένα ζιγκ-ζαγκ, φτάνουμε σε λίγο στην "ποριά", δηλαδή την πόρτα του μεγάλου φραγμού που προστατεύει ολόκληρη την περιοχή του Καρκιναγρίου από τα κατσίκια του βουνού, την οποία ανοίξαμε, περάσαμε, κι αφού την κλείσαμε προσεκτικά, συνεχίσαμε την πορεία μας.
Αφήνοντας πίσω μας τους βοσκότοπους, από την ποριά και κάτω το τοπίο αλλάζει με την βλάστηση να είναι πολύ πλούσια, ενώ και η ίδια η ρύμη, καθώς δεν ταλαιπωρείται από τις οπλές των ζώων και από τη διάβρωση του εδάφους λόγω της βόσκησης, βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση - σαν να κτίστηκε μόλις χτες!
Σε λίγο, στην περιοχή "Μαγγουράτο", ακούγοντας τον ήχο του νερού που πέφτει, αφήσαμε την κανονική διαδρομή και στρίψαμε δεξιά για να δούμε τους εποχιακούς καταρράκτες που σχηματίζει εδώ το ρέμα που κατεβαίνει από το βουνό και κατεβαίνει για να εκβάλλει αργότερα στο λιμανάκι του Καρκιναγρίου.
Επιστρέφοντας στη διαδρομή μας, αρχίσαμε τώρα να συναντάμε παλιά σπίτια στην περιοχή "Τρατράδων", κτισμένα με την χαρακτηριστική κιτρινωπή πέτρα της δυτικής Ικαρίας, και τέλος, αφού διασχίσαμε διάφορους χωματόδρομους, μπήκαμε στον οικισμό.
Στον Άγιο Νικόλαο που είναι η κεντρική εκκλησία του χωριού, στρίψαμε αριστερά και κατηφορίσαμε προς την παραλιακή πλατεία. Εκεί, καθήσαμε να ξεκουραστούμε και να φάμε στο φιλόξενο Στέκι του Νικόλα που είναι πάντα ανοιχτό τον χειμώνα. Εκεί, κόψαμε και την πρωτοχρονιάτικη πίτα μας, και φανήκαμε τυχεροί - το φλουρί έπεσε στο κομμάτι του Συλλόγου μας!
Καλή μας Χρονιά!
😋

Πολλές θερμές ευχαριστίες στους φίλους που συμμετείχαν στην εκδρομή μας, βοήθησαν στη σηματοδότηση και μας πρόσφεραν τις φωτογραφίες που τράβηξαν. Παρακάτω μπορείτε να τις δείτε μία-μία ή, αν προτιμάτε, δείτε τις όλες μαζί σε αυτό το βιντεάκι μετά μουσικής!

Άλμπουμ φωτογραφιών στο Google

Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Ομαδική πόζα στον Άγιο Ισίδωρο Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Ορθογκρεμνοί πίσω μας Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Στάση για ομαδική πόζα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Ένα από τα πιο ωραία παλιά σπίτια δίπλα στη διαδρομή κτισμένο κάτω από τις βραχοκορφές 'Αγινοφάς' Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Στο Στέκι του Νικόλα τρώμε και κόβουμε την Πίτα του Συλλόγου μας Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Το φλουρί έπεσε στο κομμάτι του ΟΠΣ Ικαρίας. Καλή μας χρονιά!

Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Δείχνοντας τη διαδρομή Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Αρχή της πορείας Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Παλιά πινακίδα που αντικαταστάθηκε Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Τοποθετώντας νέα πινακίδα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Στην παλιά λιθόστρωτη ρύμη για Καρκινάγρι Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Λιθόστρωτη ρύμη από μεγάλους βράχους Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Μεγάλες πλάκες στα περάσματα της λιθόστρωτη ρύμης Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Φαίνεται η θάλασσα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Πολύ καλοκτισμένη παλιά λιθόστρωτη ρύμη για Καρκινάγρι Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Παράξενα πετρώματα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Μανιταράκια κάτω από τις βελανιδιές 1 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Η παλιά λιθόστρωτη ρύμη για Καρκινάγρι κατηφορίζει με ζιγκ-ζαγκ Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Μανιταράκια κάτω από τις βελανιδιές Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Στην παλιά λιθόστρωτη ρύμη για Καρκινάγρι Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Στην παλιά λιθόστρωτη ρύμη για Καρκινάγρι Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Στην παλιά λιθόστρωτη ρύμη για Καρκινάγρι Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Το μονοπάτι περνάει δίπλα στη μικρή κοιλάδα Κουμαρό 1 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Το μονοπάτι περνάει δίπλα στη μικρή κοιλάδα Κουμαρό 2 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Βελανιδιές και μεγάλοι βράχοι συγκρατούν τις απότομες πλαγιές Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Η ποριά, δηλ. η πόρτα του φραγμού που προστατεύει το Καρκινάγρι από τα ζώα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Μετά την ποριά η ρύμη είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση 1 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Αφήνουμε τη ρύμη για να δούμε τους καταρράκτες στο Μαγγουράτο 1 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Αφήνουμε τη ρύμη για να δούμε τους καταρράκτες στο Μαγγουράτο 2 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Αφήνουμε τη ρύμη για να δούμε τους καταρράκτες στο Μαγγουράτο 3 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Αφήνουμε τη ρύμη για να δούμε τους καταρράκτες στο Μαγγουράτο 4 Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Παλιά πινακίδα που επισκευάστηκε πρόχειρα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Η παλιά πινακίδα ακόμα δείχνει κάτι Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Πλησιάζοντας το χωριό μας υποδέχεται ο ήλιος και η ζέστη Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Πλησιάζοντας το χωριό Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Μια καινούργια φίλη της παρέας ποζάρει Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Προφίλ στη λιακάδα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Κατηφορίζοντας ανάμεσα στα πρώτα παλιά σπίτια του χωριού Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Ο αρμόδιος για τη σήμανση με το καινούργιο ειδικό σπρέι για σηματοδότηση μονοπατιών Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Πετσέτες απλωμένες στον ήλιο Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Παλιές ιστορίες, ανέκδοτα, γέλια Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Καρφώνοντας πινακίδα Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Έχουμε φτάσει σχεδόν. Διάλειμμα για τσιγάρο Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Πανοραμική του χωριού Πεζοπορία Άγιος Ισίδωρος - Καρκινάγρι: Επιτέλους η θάλασσα και η ακτή με τις σκαλιστές πέτρες

Συνιστούμε λοιπόν αυτή τη διαδρομή που είναι αρκετά εύκολη και μπορείτε να την κάνετε και μόνοι σας είτε χειμώνα είτε καλοκαίρι. Οι ακτές του Κάβο Πάπα είναι ζεστές ήδη από την άνοιξη και ένα μπάνιο στα καθαρά νερά τους είναι πάντα η καλύτερη κατάληξη αυτής της πεζοπορίας.
Εννοείται ότι όποιος κατεβεί στο Καρκινάγρι και θέλει να συνεχίσει το περπάτημα σε άλλο μονοπάτι, υπάρχει πάντα το...
😘

Ευχαριστούμε όλους και όλες
για τη συμμετοχή και την καλή παρέα!

This post is dedicated to all our non-Greek friends and followers 🥰 You may use the auto-translate button at the top of...

Δημοσιεύτηκε από Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Ικαρίας στις Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2023

Σχόλια, ερωτήσεις και πληροφορίες εδώ ή στο μέηλ μας καθώς και στη σελίδα "Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Ικαρίας" και το γκρουπ "Ορειβάτες Πεζοπόροι Ικαρίας" στο facebook.